Mercedes-Benz „Global Training“ ekonomiško vairavimo mokymai gali padėti taupyti lietuviams dešimtis tūkstančių eurų
 
Lietuvoje sunkvežimių vairuotojais dirba tūkstančiai lietuvių, kurie kas dieną važiuoja Lietuvos ir užsienio šalių keliuose. Ir nors transporto technologijos didžiuliais žingsniais žengia į priekį, tačiau pagrindiniu saugios ir sėkmingos kėlionės faktoriumi išlieka vairuotojas. Būtent nuo jo ypatingai priklauso ir sunkvežimio degalų sąnaudų rodikliai. 
 
Visą praeitą savaitę vyko tradiciniai nemokami „Mercedes-Benz" mokymai „Global Training 2015" sunkvežimių vairuotojams, logistikos įmonių vadybininkams ir vadovams, kurių metu dalyviai buvo supažindinami su sunkvežimių inovacijomis ir mokomi ekonomiško vairavimo. Skaičiuojama, kad vairuotojas, sudalyvavęs tokiuose mokymuose, gali taupyti iki 15 proc. sunaudojamų degalų. Laikant, kad įprasta metinė tolimojo reiso vilkiko rida – 150 000 kilometrų, o 100-ui kilometrų sunkvežimis įprastai sunaudoja apie 30 l degalų, galima skaičiuoti, kad per metus vienas vairuotojas įmonei gali sutaupyti apie 6 500 litrų degalų. Dešimtis sunkvežimių valdančioms įmonėms tokie mokymai tampa išsigelbėjimu, siekiant sumažinti paslaugų kaštus.
 
 
„2006 metais, kai pradėjau vesti šiuos mokymus Lietuvoje, degalai buvo pigesni Lietuvoje ir reikėdavo intensyviai siūlyti šiuos mokymus logistikos įmonėms. Tačiau su kiekvienais metais, degalams vis labiau brangstant ir bandant sumažinti pervežimų kaštus, šis poreikis išaugo iki tiek, kad dabar pervežimų įmonės pačios kreipiasi į mus ir klausia, kada bus vedami ekonomiško vairavimo mokymai. Įmonių vadovai suprato, kad ekonomiškas vairavimas gali ženkliai sumažinti kelionės išlaidas," – teigia visiems „Mercedes-Benz" sunkvežimių vairuotojams puikiai žinomas įmonės „Silberauto" instruktorius Darius Varnauskas. 
 
Šiuose kasmetiniuose koncerno Daimler AG organizuojamuose „Global Training" mokymuose yra naudojami specialiai mokymams paruošti „Mercedes-Benz Actros" sunkvežimiai, kuriuose vienu metu gali sėdėti 7 žmonės. Tai leidžia instruktoriui vienu metu dėstyti kursus iš karto septyniems vairuotojams važiuojant sunkvežimiu realiomis eismo sąlygomis. Iš pradžių vairuotojai įveikia nustatytą realias sąlygas atitinkantį maršrutą ir pasižymi faktines degalų sąnaudas, tuomet instruktorius „Silberauto" atstovybėje praveda teorinį kursą, vėliau tai pademonstruoja praktiškai vairuojant sunkvežimį kaip visa tai turi būti daroma ir galiausiai leidžia vairuotojams pritaikant naujas žinias įveikti tą patį atstumą dar kartą. Įprastai vairuotojų degalų sąnaudos tarp pirmo ir antro važiavimo skiriasi 10-15 proc.
 
Jo teigimu, įmonės įvertina ir tai, kad ekonomiškas vairavimas pasireiškia ne tik mažesnėmis degalų sąnaudomis, bet ir mažesnėmis eksploatacinėmis išlaidomis. „Tinkamai vairuojant taupomi sunkvežimio stabdžių diskai, kaladėlės, padangos ir kiti mazgai. Taip, degalų sąnaudų sutaupymas matomas labiausiai, tačiau įmonės atkreipia dėmesį jau ir į kitus sunkvežimio mazgus, kurių resursą galima taupyti," – mintis dėsto D. Varnauskas. Šiuose „Global Training" mokymuose taip pat dalyvavo Daimler AG instruktorius iš Vokietijos.
 
„Per vieną dieną apmokome 10-12 žmonių. Neretai šiuose mokymuose dalyvauja ne tik vairuotojai, bet ir įmonių savininkai, žmonės, atsakingi už transporto bei vairuotojų priežiūrą. Patys vairuotojai po mokymų dažnai lieka nustebę, kiek nedaug tereikia norint sutaupyti didžiulius kiekius degalų. Juo labiau, kad jie gauna retą galimybę pasikalbėti su šios srities profesionalais iš Vokietijos ir iš Lietuvos. Įmonių savininkai iš karto po mokymų pradeda justi šių „Mercedes-Benz" organizuojamų mokymų naudą ir jau dabar įmonės plūsta pas mus su prašymais pravesti mokymus ir jų darbuotojams," – teigia Ramūnas Muračiovas, UAB „Silberauto" krovininių automobilių pardavimo vadybininkas. Anot jo, mokymuose dalyvauja tiek didelių įmonių, valdančių šimtus sunkvežimių, tiek mažesnių įmonių atstovai. 
 
 
Ekonomiško vairavimo kursus UAB „Silberauto" veda profesionalus, AG Daimler sertifikuotas, ekonomiško ir saugaus vairavimo instruktorius Lietuvoje Darius Varnauskas. Visiems, perkantiems Mercedes-Benz sunkvežimius, specialiai šiam tikslui skirtu Mercedes-Benz Actros, šie mokymai vedami nemokamai. 
 
Išbandyti naujausi „Mercedes-Benz" komercinės paskirties automobiliai atviroje parodoje 
 
2015 m. gegužės 14-15 d. Vilniuje vyko atvira „Mercedes-Benz" komercinių automobilių paroda. „Maksimalus prieinamumas" – taip pavadinta naujoji vokiečių gamintojo automobilių serija, kurią prie „Forum Palace" galėjo pamatyti bei išmėginti kiekvienas norintysis. Šis „Mercedes-Benz" Vito, Citan, Sprinter bei V klasės pristatymas yra visoje Europoje vykstančio Road Show dalis. 
 
„Renginyje kai kurie verslininkai dar tik susipažino su naujausiais „Mercedes-Benz" modeliais, tačiau jau žinau, kad sutikome ir nemažai lojalių šiam prekiniui ženklui mūsų klientų, kuriems galbūt tai buvo lemiamas bandomasis važiavimas prieš įsigyjant komercinį automobilį savo įmonei", – teigia „Silberauto" komercinių automobilių pardavimo Lietuvoje vadovas Narimantas Katarskis. Anot jo, Lietuvos rinka dar tik atranda naujausius „Mercedes-Benz Citan" mažuosius furgonus, kurių anksčiau šis gamintojas tiesiog neturėjo, todėl renginyje kiekvienas atėjęs asmuo rado kažką naujo.
 
Renginyje atvykusieji turėjo galimybę susipažinti su plačia komercinės paskirties automobilių pasiūla: Mercedes-Benz Sprinter, Vito (Tourer, Mixto), Citan (Kombi, erdviu 7 sėdimųjų vietų universalu, krovininiu mikroautobusu) ir V klase. „Mercedes-Benz" naujausiuose komerciniuose automobiliuose išlaiko aukštus komforto ir inovacijų standartus, jog vairuotojui darbas su šiuo automobiliu taptų malonumu. „Silberauto" atstovo N. Katarskio teigimu, įmonės išbandžiusios „Mercedes-Benz" savo įmonėse dažnai stengiasi išplėsti savo autoparką šio gamintojo automobiliais.
 
 
 

Mercedes-Benz C klasė – pasaulio metų automobilis
Naujoji Mercedes-Benz CLA klasė pasipildė sportišku universalu
AMG pristato naują puikų sportinį automobilį Mercedes-AMG GT